تابش

ساخت وبلاگ

با استفاده از شارژر های بی سیم می توانید بدون اتصال سیم به گوشی و تنها با قرار دادن گوشی بر روی یک صفحه گوشیتان را شارژ کنید. من گوشیم را شب بر روی یک شارژر بی سیم کنار تختم قرار می دهم، و هر روز صبح گوشیم را که کاملا شارژ شده قبل از اینکه بروم طبقه پایین برای صبحانه بر می دارم. دیگر نیازی به جستجوی اطراف برای شارژر و گشتن به دنبال سر کابل شارژر در تاریکی شب نیست. این راحتی، دلیل استفاده ی من از شارژر بی سیم است.

شارژ بی سیم چگونه کار می کند؟

شارژر بی سیم چگونه کار می کند؟

شما به دو چیز برای شارژ بی سیم نیاز دارید: یک دستگاه با قابلیت شارژ بی سیم و یک شارژر بی سیم سازگار با آن دستگاه. شارژر را به پریز برق بزنید و دستگاهتان را بر روی آن قرار دهید تا شارژ شود، به همین سادگی.

پاسخ فنی بیشتری می خواهید؟ شارژرهای بی سیم از طریق سیم پیچ فرستنده یک میدان مغناطیسی متناوب منتشر می کنند که به نوبه خود باعث القاء یک جریان/ ولتاژ در سیم پیچ گیرنده درون دستگاه می شوند.

چطور بفهمم دستگاه من می تواند به صورت بی سیم شارژ شود؟

اگر شارژر بی سیم شما از Verizon باشد، گوشی هوشمند شما باید سازگار با Qi ( که خوانده می شود “چی”) باشد. همه ی تجهیزات شارژ فروخته شده توسط Verizon دارای تایید Qi هستند.

آیا می توانم یک گوشی هوشمند را درون محافظش شارژ کنم یا به محافظ ویژه نیاز دارم؟

بستگی به دستگاهتان دارد. برای مثال Droid Turbo 2 محصول Motorola می تواند با هر محافظی شارژ شود، اما یک سری گوشی های هوشمند قدیمی تر به یک محافظ پشت گوشی مخصوص شارژ بی سیم نیاز دارند (که گاهی اوقات به آن پوشش شارژ القایی می گویند). می توانید این اطلاعات را در کتابچه ی راهنمای گوشیتان یا در سایت شرکت تولید کننده پیدا کنید.

شارژ بی سیم چگونه کار می کند؟

چگونه می توانم شارژ بی سیم را راه اندازی کنم؟

بر خلاف نامش، تنها یک سیم درگیر است: شما باید ابتدا شارژر را به پریز برق بزنید. اما پس از آن دیگر سیمی بین شارژر و گوشی نیست تنها گوشی خود را بر روی پد شارژ قرار دهید و گوشیتان شارژ می شود. یک چراغ نشانگر به شما اطلاع می دهد که گوشی در حال شارژ شدن است.

مترجم : محمد اسماعیل یزدانی

لینک منبع : verizonwireless

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 222 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:14

مطالعات جدید نشان داده اند هرچه نوجوانان به صورت همزمان و با دستگاه های دیجیتالی مختلف کار کنند، تمایل آنها برای آزمون های علمی و تحصیلی کمتر می شود.

phone-laptop-ipad-multitasking-

در این مطالعه، محققان اطلاعات مربوط به ۷۳ دانش آموز ۸ ساله را در بوستون مورد بررسی قرار دادند. از این دانش آموزان پرسیده شده بود در طول هفته چند ساعت تلویزیون و ویدیو نگاه می کنید، چقدر به موسیقی گوش می دهید، چقدر بازی های کامپیوتری انجام می دهید و نشریات دیجیتال می خوانید، چقدر با گوشی صحبت می کنید و پیام می دهید. همچنین از این نوجوانان پرسیده شده بود معمولا هرچند وقت یکبار این کارها را باهم ترکیب می کنید، برای مثال حین دیدن تلویزیون با گوشیتان پیام می دهید.

به طور کلی، حدود ۲۵ درصد از زمانی که این شرکت کنندگان داشتند از وسایل دیجیتال استفاده می کردند در حال انجام همزمان چند کار دیجیتالی بوده اند. مطالعه نشان داد، آنهایی که زمانی بیشتری در حال انجام همزمان چند کار دیجیتالی بوده اند در مقایسه با آنهایی که زمان کمتری سپری کرده بودند، در آزمون های استاندارد زبان انگلیسی و ریاضی ضعیف تر عمل کردند، همچنین نمرات پایین تری در آزمون های حافظه کاری (یک نوع حافظه کوتاه مدت که اجازه می دهد به طور موقت اطلاعات را ذخیره کنیم و از آنها استفاده کنیم) آوردند. همچنین این نوجوانان تمایل داشتند کارها را بیشتر، بدون فکر و آنی انجام دهند.

به گفته ی محققان این امکان وجود دارد که چندکاره بودن دیجیتالی، افراد را تکانشی (بدون فکر لحظه ای) سازد و بر روی حافظه اشان اثر بگذارد. همچنین تحقیقات در جوانان نشان داده که چندکاره بودن ممکن است نتیجه ی چیزی بیشتر ذاتی، مانند گرایش ذاتی انسان به حواس پرتی باشد.

به گفته ی محققان “کسانی که بیشتر مستعد حواس پرتی یا رفتار تکانشی هستند ممکن است عمدا به صورت رسانه ای چندکاره شوند تا سطح حواس پرتی خود را مدیریت کنند” و “با انتخاب یک حواس پرتی می توانند یک فرم از رسانه را به کار گیرند، افراد ممکن است با عوامل غیر قابل پیش بینی کمتر مستعد حواس پرتی شوند” مانند حواس پرتی خود به خودی.

مترجم : محمد اسماعیل یزدانی

لینک منبع : livescience

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 216 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:14

دیمه ور

ارائه رایگان دوره پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تصویب ردیف اعتباری ویژه توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی در بودجه سال ۹۵ در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمد دیمه‌ور با بیان اینکه دوره پیش دبستانی صاحب یک ردیف اعتباری مصوب در بودجه ۹۵ شده است اظهار کرد: منتظر هستیم تا بودجه در شورای نگهبان نیز به تصویب برسد و به دولت ابلاغ شود.

وی ادامه داد: با تصویب این مصوبه می‌توانیم در سال تحصیلی آینده با ظرفیت خوبی که این بودجه در اختیار ما قرار می‌دهد دوره یکساله پیش دبستانی رایگان را در مناطق محروم، مرزی و بویژه دو زبانه ارائه کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبار مصوب ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: گام اول برای تحقق عدالت آموزشی توسعه دوره پیش دبستانی است و شوق به تحصیل در دوره پیش دبستانی نهادینه می‌شود.

دیمه‌ور افزود: در دولت یازدهم نرخ پوشش پیش دبستانی از ۳۸.۲ به ۵۳.۶ درصد رسیده که سهم رشد این درصد در مناطق روستایی به مراتب بیشتر از مناطق شهری بوده است.

منبع : ایسنا

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:51

گوگل

پایان برخی تحریم‌های گوگل بر ضد کاربران ایرانی

گوگل با تغییر در برخی سیاست‌های خصمانه خود علیه کاربران ایرانی دسترسی آنان به برخی خدمات خود که تا به حال ممکن نبوده را امکان‌پذیر کرده است.

از جمله خدمات مهم گوگل که دسترسی به آنها از داخل ایران و با آدرس‌های IP کشورمان ممکن شده می‌توان به گوگل انالیتیکس اشاره کرد که ابزاری رایگان برای دسترسی مدیران سایت‌ها به آمار تفکیکی بازدید است. تا پیش از این استفاده از analytics.google.com از داخل ایران تنها با نرم افزارهای ضدفیلتر ممکن بود.

یکی دیگر از خدمات گوگل که بعد از رفع تحریم های ظالمانه از روز شنبه از داخل ایران در دسترس قرار گرفته می توان به console.developers.google.com اشاره کرد که به توسعه دهندگان امکان می دهد رابط های کاربری و اجزای داخلی برنامه ها و خدمات محبوب گوگل مانند نقشه، یوتیوب و … را مشاهده و بررسی کنند.

Polymer نام خدمات دیگر باز شده برای تعریف و تغییر شکل برخی مولفه های وب سایت هاست که گوگل در دسترس کاربران ایرانی قرار می دهد. خدمات کلود گوگل به نشانی cloud.google.com و سرویس برنامه های همراه این شرکت به نشانی apps.google.com هم از این به بعد برای کاربران ایرانی قابل استفاده است.

البته این شرکت هنوز همه مشکلاتی را که بر سر راه استفاده کاربران داخل ایران از خدمات خود وجود دارد برطرف نکرده است. به عنوان مثال اگر چه دسترسی به سایت waze.com ممکن شده، اما برنامه همراه آن هنوز به درستی از داخل ایران قابل استفاده نیست. ویز یک نرم‌افزار بررسی ترافیک و مسیریابی بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا جی پی اس است که از سیستم ناوبری ترن‌بای‌ترن استفاده می‌کند.

منبع : فارس

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 203 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:51

کلید فلسطین

رونمایی از «کلید ۸ متری» فلسطینی‌ها؛ نمادی برای بازگشت

قَطر در سالگرد «یوم‌ النکبه» از بزرگترین کلید جهان رونمایی و آن را در کتاب رکودهای «گینس» ثبت کرد.

دوحه پایتخت قطر یکشنبه (دیروز) به مناسبت شصت و هشتمین سالگرد اشغال فلسطین مراسمی برگزار و از کلیدی تحت عنوان «کلید بازگشت» رونمایی کرد.

این کلید که به صورت نمادین به حق بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینشان اشاره دارد، بزرگترین کلید ساخته شده در جهان است و در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

این کلید ۷.۸ متر طول، ۲.۸ متر عرض و ۲.۷ تن وزن دارد؛ «سامر مخلوف» نماینده گینس که در این مراسم حضور داشت، رسما ثبت این کلید در کتاب گینس را اعلام کرد.

صهیونیست‌ها در ۱۵ ماه می ۱۹۴۸ با آواره‌کردن بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی رژیم جعلی اسرائیل را بنا نهادند و فلسطینی‌ها این روز را یوم‌ النکبه (روز مصیبت و فاجعه) نامیدند.

منبع : فارس

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:51

تسهیلات جدید به سربازان متأهل به مناسبت روز جوان جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، از مصوبه فرمانده کل قوا در خصوص ارائه تسهیلات به سربازان متأهل و موارد مطرح شده در آن خبر داد. سرتیپ دو پاسدار موسی کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام […]

نوشته جزییات تسهیلات جدید به سربازان متأهل اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:13

نرخ دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان محاسبه شد/ تعیین نرخ آزاد بنزین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قیمت نرخ دوم بنزین را ۱۵۰۰ تومان محاسبه کرد و در صورت عرضه دونرخی، این قیمت به عنوان بهای آزاد بنزین تعیین خواهد شد. همزمان با آغاز شمارش معکوس برای عرضه دو نرخی بنزین، قیمت و […]

نوشته نرخ دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان محاسبه شد اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 201 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:13

بیماران دیابتیبیماران دیابتی از تزریق انسولین خلاص می‌شوند

محققان آمریکایی یک درمان جدید ابداع کرده‌اند که می‌تواند بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ را از درد تزریق‌های انسولین رها کند.

محققان دانشکده علمی دانشگاه واشنگتن و دانشگاه هاروارد موفق شدند سلول‌های بنیادی مبتلایان به دیابت نوع ۱ را به سلول‌های بتای جدید تبدیل کنند که مسئول ترشح انسولین هستند.

این یافته‌ها نشان‌دهنده یک رویکرد شخصی‌سازی شده برای درمان بیماران با بافت خود آن‌ها است. چنین روشی بطور چشمگیری خطر واکنش سیستم ایمنی را کاهش خواهد داد.

دیابت نوع یک یا دیابت دوران جوانی معمولا در کودکی آغاز می‌شود. بیماران مبتلا به این نوع دیابت نمی‌توانند انسولین خود را به دلیل کمبود سلول‌های پانکراسی تولید کنند. آن‌ها باید بر تزریق‌های دردناک انسولین برای حفظ قند خون و هضم غذا تکیه کنند.

این تحقیق که در مجله Nature Communications منتشر شده،‌ نشان داد که سلول‌های جدید می‌توانند در زمان مواجهه با قند، انسولین تولید کنند.

دانشمندان مدعی هستند که سلول‌های بتای مشتق شده از سلول بنیادی می‌تواند سه تا پنج سال آینده برای تحقیقات انسانی آماده شود.

منبع : ایسنا

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:13

کم شدن آب بدن زمانی اتفاق می افتد که بدن آب یا مایعات دیگر را برای عملکرد مناسب نداشته باشد و می تواند منجر به لخته شدن خون، تشنج و دیگر عوارض بالقوه کشنده شود. مطالعات نشان داده اند که حتی کم آبی های خفیف هم می توانند آثار نامطلوبی بر روی خلق و خو و انرژی داشته باشند. به همین دلیل همیشه باید زود به کم شدن آب بدن رسید اما نشانه ها همیشه شبیه تشنگی و خستگی آشکار نیستند. در اینجا به ۶ شاخص که نشان می دهند فردی دچار کم آبی هست می پردازیم :

کم آبی

  1. بوی بد دهان : بزاق دارای خواص ضد باکتری می باشد اما کم شدن آب باعث می شود بدن شما به اندازه کافی بزاق تولید نکند. اگر این چنین شود، باکتری بیش از حد در دهان رشد کرده و یکی از واکنش های جانبی ای که دریافت می کنید بوی بد دهان از کم آبی مزمن می باشد.
  2. پوست خشک : خیلی از مردم فکر می کنند که افرادی که کم آب می شوند زیاد عرق می کنند، اما با گذراندن مراحل مختلف کم آبی شما دچار سرگیجه می شوید و بدلیل پایین بودن حجم خون، پوستتان بسیار خشک می شود. چون پوست خشک است و به اندازه تبخیر نمی کند، پوست قرمز می شود.
  3. گرفتگی عضلانی : هرچه گرمتر شوید، احتمال گرفتگی عضلانی در شما بیشتر می شود، و این به دلیل یک اثر حرارتی خالص در عضلات می باشد. تغییرات در الکترولیت ها و تغییرات در سدیم و پتاسیم نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.
  1. تب و لرز : ممکن است بنظر متضاد بیاید اما اگر بدن شما بشدت کم آب شود ممکن است شما نشانه هایی مانند تب و حتی لرز تجربه کنید. تب ها می توانند خطرناک باشند پس مطمئن شوید اگر تبتان بالای ۳۹ درجه سلسیوس یا ۱۰۱ درجه فارنهایت رفت کمک پزشکی فوری دریافت می کنید.
  1. میل شدید به غذا، به ویژه شیرینی : وقتی کم آب می شوید برای بعضی اندام ها استفاده از آب برای آزاد کردن گلیکوژن برای ذخیره ی انرژیتان مشکل می شود و میل شدید به غذا پیدا می کنید. ممکن است میل شدید به هر چیزی از شکلات گرفته تا اسنک های شور پیدا کنید، میل به شیرینی ها بیشتر پیش می آید چرا که بدن با مشکل تولید گلیکوژن روبرو می شود.
  1. سردرد ها : مغز انسان در داخل یک کیسه مایع قرار دارد که آنرا از برخورد به جمجمه محفوظ نگه می دارد اگر این کیسه مایع خالی شود یا کم آب شود، مغز می تواند به قسمت هایی از جمجمه بخورد و منجر به سر درد شود.

نکاتی برای نگه داشتن آب کافی در بدن

  • بطری آبتان را در نزدیکی خود نگه دارید
  • اگر از آب خالی خوشتان نمی آید از تکه های میوه ی یخ زده در آن استفاده کنید
  • از چای های متفاوت استفاده کنید
  • اسنک های خشک را با میوه های تازه ی پرآب، ماست، اسموتی های سالم و سبزیجات جایگزین کنید
  • همراه غذایتان بیشتر آب بنوشید
  • دمای اتاقتان را کاهش دهید یا آب خنک تر بنوشید

بطور کلی موسسه پزشکی توصیه می کند خانم ها حدود ۲.۷ لیتر آب در طول روز دریافت کنند و آقایان حدود ۳.۷ لیتر آب در طول روز بنوشند.

مترجم : محمد اسماعیل یزدانی

لینک منبع : everydayhealth

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 203 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:08

بنظر می رسد افراد با تغییر فصل به یک سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا می شوند. اما به گفته ی متخصصان این تغییر دماهای چشمگیر علت مستقیم این بیماری ها نیستند. به گفته ی دکتر Benjamin Kaplan ، یک پزشک داخلی در مرکز بهداشت اورلاندو در فلوریدا، تغییرات درجه حرارت به گروه متفاوتی از ویروس ها […]

نوشته چرا افراد هنگام تغییر فصل مریض می شوند؟ اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 207 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:47

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار از آغاز صدور دوباره کارت کار و همچنین تمدید مجوزهای صادر شده در سال های گذشته برای کارگران خارجی در ۱۴ استان خبر داد.

علی اقبالی گفت: اتباع افغانستان می توانند از امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه جاری پس از مراجعه و ارائه مدارک لازم به دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال ۱۴ استان مشمول، از کارت کار بهره مند شوند.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی افزود: اتباع پس از مراجعه به ۱۶۵دفتر کفالت در کشور در مرحله اول تشکیل پرونده می‌دهند و طبق زمان‌بندی دفاتر اقدام به تحویل کارت کار می‌کنند. وی درباره هزینه صدور کارت اظهارداشت: هزینه صدور کارت نظیر سال گذشته است.

اقبالی افزود: تمام دفاتر کفالت در سال ۱۳۹۴ برای تمدید کارت کار به مدت یک سال شمسی مبلغ ۲ میلیون و ۷۰ هزار ریال و برای صدور کارت کار مبلغ ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال دریافت می‌کردند و دفاتر، حق دریافت هیچگونه مبالغ نقدی دیگر را به غیر از موارد مصوب نداشته و در صورت مشاهده برخورد قانونی می‌ شد.

وی گفت: صدور کارت کار یک ساله است و ارقام برای سال ۱۳۹۵ براساس سال ۱۳۹۴ محاسبه می شود و در تصمیم های آتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبلغ جدید صدور و تمدید کارت کار اتباع خارجی اعلام و به استان ها ابلاغ خواهد شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 193 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:19

حمله مرد آمریکایی به زن مسلمان/ حجابت را بردار؛ اینجا آمریکا است! یک مرد آمریکایی با حمله به یک زن مسلمان حجاب از سر وی برداشت. یک مرد آمریکایی که در طول یک پرواز داخلی روسری یک زن مسلمان را از سرش کشیده بود بازداشت شد. بر اساس گزارش هافینگتن‌پست، «گیل پارکر پین» که اهل […]

نوشته حمله مرد آمریکایی به زن مسلمان به خاطر حجاب اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 200 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:19

«نکبت»؛ روز تأسیس رژیمی جعلی به‌قیمت آوارگی میلیونها فلسطینی با وجود گذشت حدود ۷۰ سال از جنایت‌های صهیونیستها علیه فلسطینیان وتأسیس این رژیم جعلی، فلسطینیان همچنان بر مقاومت در برابر این رژیم و برخورداری از حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود تأکید دارند. «نکبت»؛ کلیدواژه ای است که حتی با گذشت حدود هفت دهه از […]

نوشته نکبت، روز تأسیس رژیمی جعلی اسرائیل اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 205 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 17:19

بیانیه‌های حزب‌الله درباره دلیل کشته شدن فرمانده نظامی‌اش در سوریه به گزارش العربیه ،حزب‌الله تاکنون دلیلی قاطع برای کشته شدن فرمانده نظامی ارشد خود، مصطفی بدرالدین در سوریه اعلام نکرده است. در حالی که ابتدا به وضوح انگشت اتهام را به سمت اسرائیل نشانه رفت، بعد اما از این اتهام عقب‌نشینی کرد و گفت که […]

نوشته چه کسی مسئول قتل مصطفی بدرالدین است؟ اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 199 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:32

شورای همکاری خلیج فارس تلاش‌های ایران برای سیاسی کردن حج را محکوم کرد به گزارش العربیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، تلاش‌های ایران که با هدف سیاسی کردن فریضه حج و استفاده از آن برای آسیب رساندن به پادشاهی عربی سعودی صورت می‌گیرد را، محکوم کردند. دکتر عبداللطیف الزیرانی دبیرکل شرای همکاری تصریح کرد […]

نوشته شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به سیاسی کردن حج متهم کرد اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 204 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:32

اردوغان: كسانى نگران حيوانات دریا‌ هستند، اما به ۲۳ میلیون سوری رحم نمى كنند رئیس جمهور ترکیه از كسانى که نگران حيوانات دریا‌ هستند، اما نسبت به ۲۳ میلیون سوری رحم و مروتى از خود بروز نمی‌دهند، انتقاد كرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که جهت افتتاح چندین پروژه به شهر کوجاعلی رفته طی […]

نوشته اردوغان: مدعیان حمایت از حیوانات، به ۲۳ میلیون سوری رحم نمى كنند اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 189 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:26

سالانه ۳میلیون نفر به دلیل تنفس هوای آلوده می‌میرند “سازمان بهداشت جهانی” اعلام کرد دست‌کم ۸۰درصد شهرنشین‌های جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند. شهر زابل در ایران، به دلیل طوفان‌های شن پیاپی “آلوده‌ترین شهر جهان” است. سازمان بهداشت جهانی روز پنج‌شنبه (۱۲ مه/۲۳ اردیبهشت) گزارش سالانه درباره‌ی وضعیت آلودگی در کشورهای جهان را منتشر کرد. بنا […]

نوشته سازمان بهداشت جهانی : ۸۰ درصد شهرنشین‌های جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 195 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:26

داروخانهایران پس از چین دومین کشور آسیایی در مصرف داروست

مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران می‌گوید، هر ایرانی به طور میانگین در سال ۳۴۰ بار دارو مصرف می‌کند. حمید خیری در مورد داروهای قاچاقی هشدار داد و مردم را از مصرف بی‌رویه دارو بر حذر داشت.

حمید خیری، مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران، پنج‌شنبه (۲۳ اردیبهشت/ ۱۲ مه) در نشست خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان از مصرف بالای دارو در ایران سخن گفت.

او گفت، پس از چین، ایران دومین کشور آسیایی در مصرف دارو است و به طور متوسط هر ایرانی سالانه ۳۴۰ بار دارو مصرف می‌کند.

مسئول روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: «۸۰ درصد داروهایی که با عنوان قاچاق وارد کشور می‌شوند تقلبی هستند.»

درصد بالایی از داروهای لاغری، زیبایی و مکمل‌های دارویی در ایران تقلبی‌اند و به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. مسئولان بارها هشدار داده‌اند که داروهای تقلبی نه تنها تأثیر درمانی ندارند بلکه عوارض زیان‌باری نیز به بار می‌آورند.

دومین مشکل مصرف خودسرانه دارو در ایران است. حمید خیری در این باره گفت: «مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک مقاومت میکروبی ایجاد کرده و پس از مدتی اثر خود دارو از دست خواهد رفت.»

بر اساس پژوهش‌ها، مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها باعث افزایش مقاومت باکتری‌های بیماری‌زا شده و این باکتری‌های مقاوم بسیار خطرناک‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی‌اند.

مقاومت آنتی‌بيوتيکی يکی از مهم‌ترين مشکلات بهداشتی جامعه امروز است. اين مورد در افرادی دیده می‌شود که برای درمان بیماری‌های ساده هم از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند. زمانی که بدن آنها بر اثر یک بیماری عفونی جدی، به آنتی‌بیوتیک احتیاج دارد، براثر مقاومت آنتی‌بیوتیکی و مصرف بی‌رویه‌ آنتی‌بیوتیک در دوره‌های گذشته، دارو اثری در درمان بیماری ندارد.

چندی پیش دانشمندان اعلام کرده بودند که یکی از عوارض استفاده مداوم از آنتی‌بیوتیک‌ها، ابتلا به بیماری دیابت است.

واردات سالانه یک میلیارد دلار دارو

در همین حال جلیل سعیدلو، رئیس انجمن داروسازان ایران از ورود سالانه یک میلیارد دلار دارو به کشور و صدور ۲۰۰ میلیون دلار دیگر سخن گفت.

او در نشست خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان “عدالت در توزیع دارو” را مهم‌ترین مسئله انجمن داروسازان ایران خواند و یادآور شد: «سالانه سه میلیارد دلار دارو در کشور توزیع می‌شود که باید متناسب با نیاز افزایش داشته باشد.»

با توجه به این که توزیع دارو در ایران بر عهده هر دو بخش دولتی و خصوصی است رئیس انجمن داروسازان ایران خواستار اعتماد دولت به بخش خصوصی به منظور “ارائه خدمات مطلوب در حوزه توزیع و عرضه دارو” شد.

به گفته جلیل سعیدلو، ۳۰درصد از داروهای موجود در داروخانه‌های ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از گیاه ساخته می‌شوند.

منبع : دویچه وله

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 207 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:26

رهبر جماعت اسلامی بنگلادش چه کسی بود؟ مقامات بنگلادش مطیع الرحمان نظامی، رهبر جماعت اسلامی یکی از بزرگترین احزاب کشور را به اتهام جرایمی که ۴۵ سال پیش در خلال جنگ استقلال رخ داده بود اعدام کردند. نظامی همه اتهامات را رد کرده بود. نظامی بعد از آن که همه اتهامات خود را رد کرده […]

نوشته مختصری از بیوگرافی مطیع الرحمان نظامی اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 213 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:58

بندگی خدا زندگى دنیا، وسیله است نه هدف  در این‏جا لازم است كه انسان به خود بیاید و از خود بپرسد: وقتى سرانجام بندگى و عدم بندگى خدا این گونه است كه بیان شد و بدبختى و خوشبختى دنیا و آخرت انسان در گرو آن است، پس چرا باید به قضیه‏ ى به این مهمى […]

نوشته بندگی خدا – ۴ اولین بار در www.tabesh.net پدیدار شد.

تابش...
ما را در سایت تابش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی تابش xn--mgbce6b بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 23 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:52